¤¤¤  لحظات خوبی برای شما آرزومندیم  ¤¤¤

مشاهده پست هاي بدون جواب | نمايش مبحث هاي فعال

نام کاربري:
کلمه عبور:

به یاد داشته باش
فقط در در صفحه اصلی تالار میتوانید از ورود سریع استفاده کنید
درخواست عضویت   ورود 



ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 2 پست ] 
forumtools   forumtools
نويسنده پيغام
پستارسال شده در: شنبه 6 دی 1393, 11:16 am 

مورچه ارشد

نماد کاربر
offline


تاريخ عضويت: سه شنبه 26 دی 1391, 11:44 pm

پست ها : 868

تشکر کرده: 688 بار
تشکر شده: 786 بار
مناسبت های شيعي فراموش شده از 1 تا 7 ربیع الاول

به گزارش شيعه آنلاين، چرا شیعه به سمتی حرکت کرده که 1 تا 7 ربیع الاوّل را فراموش کرده و با پایان صفر رخت عزا در می آورد و مجلس عزا بر می چیند؟ در صورتی که اوج مصیبت اهل بیت(علیهم السلام) و عامل تمام مصیبتهای آنان در همین ایّام است؟

حضرت زینب(سلام الله علیها)درعصر عاشورا فرمودند: پدرم فدای آن کسی باد که در روز دوشنبه خیمه هایش را غارت کردند(لهوف سیدابن طاووس).

سؤال اینجاست: مراد از دوشنبه چه روزی است، با آنکه عاشورا در روز جمعه واقع شده ؟

براساس مستندات روایی وتاریخی، دوشنبه روز شورای سقیفه‍1، غصب خلافت امیر مؤمنان علی(علیه اسلام)، آغاز هجوم به خانة حضرت زهرا و شهادت فرزندشان حضرت محسن (صلوات الله علیهم) است.

1. سقیفه یعنی: مکانی که مانند سوله، بزرگ و سقف دار باشد. قبیلة بنی ساعده چنین مکانی برای اجتماعات خود در اختیار داشت؛ و چون پس از شهادت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلّم) خلفای غاصبین و همدستانشان در آن مکان گرد هم آمدند تا حقِّ ولایت و خلافت امیر مؤمنان علی (علیه اسلام) را کنار زنند و خودشان جانشین پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلّم) را بر امّت و اسلام تحمیل کنند؛ این مکان وچنین رویدادی را در اصطلاح «سقیفه» و «واقعة سقیفه» می نامند.

اگر نبود غصب خلافت و حمله به خانة حضرت زهرا (سلام الله علیها) دیگر احدی از امّت به خود اجازه نمی داد که کوچکترین بی احترامی به اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلّم) نماید چه رسد به بروز وقایع تلخی مثل عاشورا و اسارت اهل بیت آن حضرت.

پس نگذاریم این روزها که یاد آور تلخ ترین روزهای تاریخ اسلام است به فراموشی سپرده شود!

بیایید با بزرگداشت این ایام و برگزاری مجالس شهادت حضرت محسن(صلوات الله علیه) توطئة خلفای غاصبین و وهابیّت را افشا کنیم.

حضرت محسن (علیه السلام) کیست؟
حضرت محسن (صلوات الله علیه) آخرین فرزند حضرت صدیقة شهیده فاطمة زهرا (سلام الله علیها) بوده که اندکی پیش از ولادت، در اثر هجوم به خانة حضرت زهرا و آتش کشیدن درب خانه و فشارمیان در و دیوار بر حضرت، سِقط شد و به اوّل شهید ولایت معروف گشت:

درسنگر ولایت، حفظ حریم عترت اوّل شهید محسن، اوّل شهیده زهراست

بنابر برخی از روایات نام حضرت محسن (علیه السلام) به وسیلة شخص رسول الله (صلوات الله علیه و آله وسلّم) در دوران حیات پیامبر انتخاب شده بود: - امیرمؤمنان علی(علیه السلام) فرمودند: اگر فرزندان سِقط شد ه تان در روز قیامت شما را ببینند در حالی که نامی برای آنها نگذاشته اید، فرزند سِقط شده به پدرش می گوید: چرا نامی برای من تعیین نکردی در حالی که پیامبر (صلوات الله علیه و آله وسلّم) محسن را قبل از اینکه به دنیا بیاید نامگذاری کرده بود. (... وقَد سَمّی رسولُ الله (صلی الله علیه وآله) مُحسِناً قَبلَ أَن یُولَد) (بحارالأنوار: ج43ص195)

- اسماء می گوید: وارد خانة حضرت زهرا شدیم وقتی که جنین حضرت سِقط شده بود؛ همو که پیامبر (صلوات الله علیه وآله) وی را محسن نامیده بود.
(...وَقَد أسقَطَت جَنیناً سَمّاه رسولُ الله (صلی الله علیه وآله) مُحسنا) (الکوکب الدُرّی: ج1 ص194)

اسناد شهادت حضرت محسن (علیه السلام) در کتب شیعه
- پیامبر(صلوات الله علیه وآله وسلّم) فرمودند: حضرت زهرا زده می شود در حالی که باردار است. در اثر این ضربت فرزندی که همراه دارد سِقط می شود، و خود او در اثر همان ضربت از دنیا می رود.

(وَ تُضرَبُ و هيَ حامِلٌ ...و تُطرح ما في بَطنها من الضرب و تَموت مِن ذلِک الضَّرب) (بحارالأنوار: ج28 ص 62)

- و فرمودند: خدایا لعنت کن کسی را که بر پهلوی فاطمه (سلام الله علیها) می زند به طوری که فرزندش را سِقط می کند.

(اللّهمَّ العَن مَن ضَرَب جَنبَیها حَتّی ألقَت وَلَدَها) (بحارالأنوار: ج28 ص39)

- امام صادق(علیه السلام): اوج همة فجایع و سختیها روز سقیفه است و آتش به پا کردن بر درِ خانة امیرالمؤمنین و حسن و حسین و فاطمه و زینب و ام کلثوم و فضه (علیهم السلام) و کشتن محسن (علیه السلام) با ضَربِ لگد؛ چرا که آن روز، مبدأ عذاب و سختی است.

(إنَّ یَومَ السقیفه و إحراقَ النّارِ علی بابِ أمیرالمؤمنین والحسن والحسین وفاطمة وامّ کلثوم و فضّة علیهم السلام بالرَفسَهِ أعظمُ وأدهی و أمرّلأنّه أصلُ یوم العذاب)
(نوائب الدُهور: ج3 ص157)

- امام صادق (علیه السلام): دومی در حالی با پا به فاطمه (علیها السلام) زد که ایشان پسری به نام محسن را باردار بود، و در اثر این ضربه آن پسر سِقط شد. سپس دومی سیلی به روی مبارک آن حضرت می زند به طوری که گویا می بینم گوشوارة حضرت در گوشش شکست.

(فرفسها بِرِجله و کانَت حاملةً بابنٍ اسمُه المُحسن، فأسقَطَت المُحسن مِن بَطنِها. ثُمَّ لَطَمَها فکأنّي أنظُرُ إلی قِرَطٍ في أُذُنِها حینَ نقفت) (الاختصاص: ص185)

- دومی با پا به در لگد زد به طوری که در کنده شد و به شکم فاطمه (سلام الله علیها) برخورد کرد و در نتیجه جنین او (حضرت محسن) سِقط شد، و حضرت در اثر این ضربت مریض گشت و از دنیا رفت.

(فَلَکَزَ عُمَر بِرجله علی الباب فَانقَلَع و أصاب ببَطنِها، فَسَقَطَ جَنینُها المُحسن ومَرَضَت مِن ذلک الضربُ إلی أن ماتَت) (جنّات الخلود: ص19)

- امام زمان(علیه السلام) به حرم پیامبر(صلوات الله علیه و آله وسلّم) می آید و به اذن پروردگار اوّلی و دومی را زنده می کند و به جرم غصب خلافت الاهی . . . و به خاطر شهادت محسن (علیه السلام) و آزار پارة تن پیامبر (صلوات الله علیه و آله وسلّم) آنان را محاکمه می کند.

(... و یُخرجُ الجبتَ و الطاغوت – حَبتَر و زُفَر- و یُحییهِما بإذن الله، و یُحاکِمُهما علی غَصبِهما خلافةَ الله ... و قَتلِهِما مُحسناً و ایذائهما بَضعَةَ الرسولِ)
(الزام النواصب)

اسناد شهادت حضرت محسن در کتب اهل تسنّن
- ابوبکر در روزهای آخر عمرش می گوید: بر هیچ چیز از کارهایی که در دنیا کردم تأسّف نمی خورم مگر بر سه کاری که دوست داشتم ای کاش این سه کار را انجام نداده بودم: یکی اینکه ای کاش درب خانة فاطمه را باز نمی کردم گرچه از روی مخالفت با من درب را بسته بودند.

(قال ابوبکر إنّی لا آسی علی شی ءٍ مِن الدنیا إلّا علی ثلاثٍ فَعَلتُهنَّ وَدَدتُ أنّی تَرکتُهنَّ ... فَوَدَدتُ أنّی لَم أکشِف بیتَ فاطمة عن شی ء وإن کانوا غَلّقُوه علی الحرب) (تاریخ طبری: 3/254 ؛ معجم الکبیر، طبرانی: 1/62 ؛ کنزالعُمّال، متّقی هندی: 5/631-632)

- به سوی منزل (امیرالمؤمنین) رفتند و بر آن هجوم بردند، درب خانه اش را آتش زدند، و او را به زور از خانه بیرون آوردند و سرور زنان را پشت درب چنان فشردند که سبب سِقط محسن گردید.

(فَوَجَهوا إلی منزله فهَجَموا علیه، و أحرقوا بابَه و استَخرَجُوه منه کُرهاً و ضَغَطوا سیدةَ نساء العالمین بالباب حتّی أسقَطَت مُحسناً)
(اثبات الوصیه، مسعودی: ص124)

- ابوبکر به دنبال علی فرستاد تا با او بیعت کند. امیرالمؤمنین بیعت نکرد. عمر با پاره ای آتش به خانه ی فاطمه آمد. فاطمه پشت درب آمده و فرمودند: آیا تویی که می خواهی خانة مرا آتش بزنی؟ عمر گفت: آری، این کار آنچه که پدرت آورده (اسلام) را محکم تر می سازد.

(أنّ ابابکرَ أرسَلَ إلی علیٍّ یُریدُ البَیعةَ، فَلَم یُبایع. فجاء عُمَرُ و معه قَبَسٌ فَتَلَقَّته فاطمةُ علی الباب، فقالت فاطمةُ: یابنَ خَطّاب، أتراک مُحرِقاً علیًّ بابی؟ قال: نَعَم، و ذلک أقوی فیما جاء به أبوک) (أنساب الأشراف، بلاذری: 2/268 )

سند های دیگر که فقط اشاره می کنیم: * الإمامة و السیاسة، ابن قتیبه: 1/30 * شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید: 2/56، خطبة 26، حدیث سقیفه و . . . .

دیگر مناسبت های ا تا 7 ربیع الاول
آیا می دانید بدن مطهر پیامبر(صلوات الله علیه) در نیمه شب یکم ماه ربیع الاول دفن شده؟ آیا می دانید وفات حضرت سکینه (سلام الله علیها) در پنجم ربیع الاول واقع گشته؟

آیا می دانید در این ایّام برای گرفتن بیعت اجباری سه بار به خانه ی حضرت امیرالمؤمنین و حضرت زهرا (سلام الله علیهما) هجوم کردند؟
(رجوع شود به: تقویم شیعه، بندانی نیشابوری صفحات 71 تا 76)

حضرت محسن (صلوات الله علیه) در قرآن
مفضّل1 از امام صادق (علیه السلام) پرسید: ای مولای من دربارة آیة «وَ إذَا المَوؤُدَةُ سُئِلَت، بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت» یعنی « وقتی دربارة زنده به گور بپرسند که به چه جرمی کشته شد؟» چه می فرمایید؟
حضرت فرمود: ای مفضّل! به خدا قسم منظور محسن (علیه السلام) است، چرا که مصداق این آیه از ما اهل بیت است نه غیر ما.

قال المفضّل: یا مولای ما تقول فی قوله تعالی « وَ إذَا المَوؤُدَةُ سُئِلَت، بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت »؟ قال یا مفضّل، «الموؤدة» والله محسن، لأنَّه منّا لا غیر. (بحارالأنوار: ج53 ص19)
اللّهم صلّ علی فاطمة و ابیها وبعلها وبنیها و السّرالمستودع فیها

_________________
علی بن ابی‌طالب(ع): کسی که در برابر منکر با دل و دست و زبان خویش اعتراض نکند، او مرده‌ای است در میان زندگان شهر اعتراض سیتی همچنان مهاجر میپذیرد
http://stplus.ir/forum/.



برای این پست از معترض تشکر شده است : 2 paeezویولا
  امتیاز: 8.7%
بالا
 مشخصات  
 
 
 
پستارسال شده در: شنبه 6 دی 1393, 11:16 am 

مورچه ارشد

نماد کاربر
offline


تاريخ عضويت: سه شنبه 26 دی 1391, 11:44 pm

پست ها : 868

تشکر کرده: 688 بار
تشکر شده: 786 بار
نظر حضرت آيت الله محقق کابلي درباره أيام محسنيه

به گزارش شيعه آنلاين، چندي پيش برخي اظهارنظرها در مورد برگزاري مراسم عزاداري در أيام محسنيه از طرف برخي افراد مطرح شد.

در پي مطرح شدن اين مطالب، يکي از کاربران ما با ارسال پرسشي براي مرجع عاليقدر حضرت آيت الله شيخ «قربانعلي محقق کابلي» از مراجع تقليد قم، نظر ايشان در اين باره را جويا شد.

متن کامل اين پرسش و پاسخ حضرت آيت الله محقق کابلي به شرح ذيل بوده است:

بسمه تعالی
با عرض سلام خدمت مرجع عاليقدر حضرت آيت الله محقق کابلي
احتراما مستحضرید که اولین هفته بعد از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) ـ ۲۸ صفر لغایت ۵ ربیع الاول ـ ایام شهادت حضرت محسن بن علی (صلوات الله علیهما) اولین شهید راه قرآن و عترت است خواهشمند است درباره تعظیم و بزرگداشت برگزاری مراسم ایام محسنیه مطالبی را بیان فرمائید.
ارادتمند

پاسخ حضرت آيت الله محقق کابلي:
بسمه تعالی
معلوم است که تعظیم و بزرگداشت چنین أیامی لازم است مانند ساير ایام عزاداری ها.
همیشه در پناه خداوند مؤید باشید

_________________
علی بن ابی‌طالب(ع): کسی که در برابر منکر با دل و دست و زبان خویش اعتراض نکند، او مرده‌ای است در میان زندگان شهر اعتراض سیتی همچنان مهاجر میپذیرد
http://stplus.ir/forum/.



برای این پست از معترض تشکر شده است : ABOLHASSAN
  امتیاز: 4.35%
بالا
 مشخصات  
 
 
 
ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 2 پست ] 

اطلاعات

تعداد صفحات: صفحه 1 از 1

    

تعداد پست ها:  2 پست


کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان مدير انجمن: شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
جستجو براي:
انتقال به:  
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
cron

کپی رایت

 
yukari

Powered by : phpBB | Style by: Meis@M & GOD send
Persian Translation : www.phpBB.Maghsad.com | New Zeland Shuttle